Rabu, 11 Januari 2012

Memborong @ Pasar Malam Wakaf Che Yeh

Selesai ke majlis kenduri, kami pulang simpan tenaga untuk ke Pasar Malam Wakaf Che Yeh. Menurut seorang rakan, tempat ini ala-ala syurga membeli belah. Makin malam, semakin ramai orang katanya. Tambahan pula jika musim cuti sekolah. Wahhh...mesti bersesak2 nih !

Pintu gerbang Pasar Malam Wakaf che Yeh

Kira-kira jam 9.30 malam, kami sampai di Pasar Malam Wakaf Che Yeh. Terpusing-pusing juga nak cari parkir. Penuh seh...bas-bas persiaran pun banyak. Mungkin rombongan Cik Kiah lah tuh. 

Lambakan kain pasang dan kain sutera yang cantik2 belaka

Lelong ! Lelong ! 4@ 5 pasang dengan harga RM100

Brooch pelbagai bentuk dan saiz. Saya tak beli pun memandangkan telah banyak koleksi brooch di rumah.


Tudung pelbagai warna. Hanya RM15 sahaja. Kalau di JB jenis yang saya maksudkan harganya RM20.



PM ni antara tempat membeli belah yang terkenal juga di Kelantan. Kiranya macam UpTown juga lah. Tak habis-habis juga mereka membeli-belah. Kelihatan kaum Adam hanya tengok sahaja gelagat kaum Hawa. Haha dah namanya datang untuk membeli-belah, tak kan nak tengok je kan ? Apatah lagi kaum Hawa yang datang dari luar negeri Kelantan termasuklah saya.


Kain pasang sutera yang membuatkan aku teruja melihatnya. Yang berbatu2 lagilah cantik2 banget !




Mana nak beli cenderamata buat kawan-kawan, mana pula nak hadiahkan buat ahli keluarga, semuanya dah jadi blurrr....Banyak sangat yang menarik perhatian saya. Kain batik, tudung, kain pasang, baju tidur kelawar, buah-buahan ( delima, mangga, ciku madu dan lain-lain ) memang murah2 jika dibandingkan harganya dengan di Johor. 

Waktu operasi PM ini 7.00 malam sehingga jam 2.00 pagi kot ( tertakluk kpd jumlah pengunjung ). Namun, menurut orang Kelantan, waktu maghrib di sana, semua kedai dipaksa tutup supaya dapat menunaikan solat. Jika di pusat membeli belah, pengawal keselamatan akan membunyikan wisel tanda berhenti membeli. Jadi tidak mustahil, pada waktu solat lalu lintas begitu lengang sekali di sana. Alhamdulillah, jika masing2 tidak lupa membuat ibadah disamping mencari rezeki.

Hah, ini saya cuba kongsikan apa yang saya dan rakan2 beli di sana. Merengkek juga kami membawanya sementara nak menuju ke kereta. Ahaksss...


Ini kain sutera yang saya beli. Memang murah berbanding di pasaran luar. So, tak tunggu dah. Sepasang pun jadilah...


Baju tidur kelawar dan 2 pasang telekung

Ini hasil beli belah kami...Hampir jam 2 pagi kami sampai di rumah. Namun, ketika kami pulang, masih ramai yang berpusu2 di sana...


Koleksi kain batik yang dibeli oleh rakan saya



Nak berniaga tudung ke apa nih ? Huhuhuhu....mmg ganazz !


Aktiviti saya akan bersambung. Tunggu...

1 ulasan:

  1. TUMPANG IKLAN >>>>
    KAMI ADA MENYEDIAKAN PERKHIDMATAN KERETA SEWA DI KOTA BHARU DENGAN HARGA YANG MURAH DAN BERPATUTAN
    JIKA ANDA MENGUNJUNGI NEGERI KELANTAN DAN MEMERLUKAN PERKHIDMATAN KAMI
    CALL/SMS/WHATSAPP : 013 9191771
    https://www.facebook.com/kereta.sewa.505
    https://raycarrental.blogspot.my

    BalasPadam