Sabtu, 24 Disember 2011

Pengalaman Menaiki KTM dari Kempas ke Wakaf Bharu


Cuti persekolahan kali ini memang begitu sunyi bagi saya memandangkan ini adalah tahun pertama cuti sekolah yang panjang tanpa arwah mak. Selalunya arwah emaklah yang sentiasa menemani saya ke sana ke mari. Ada sahaja yang kami rancang bersama. Namun, semuanya telah berakhir...Allah lebih menyanyangi arwah emak. 

Baki cuti persekolahan tahun ini saya habiskan di Kelantan Darul Naim. Lebih dari 15 tahun saya tidak ke sana. Tentu sekali banyak perubahannya berbanding kunjungan saya sebelum ini. Tujuan pertama nak hadir ke majlis persandingan seorang rakan satu tempat bertugas. 

Paling tak sabar, kunjungan saya ke sana dengan menaiki kereta api. Bukannya apa, inilah pengalaman pertama saya menaiki kereta api. Hehehehe...berdebar-debar pun ada. Tapi adalah juga pengalaman menaiki komuter ( adik beradik kereta api la jugak kan ? ) 

Perjalanan dari Stesen KTM Kempas ke Wakaf Bharu yang dinanti-nantikan tiba juga masanya ( maklumlah tiket dah beli awal-awal ). Saya ke sana ditemani oleh seorang rakan yang sama tempat bertugas. Bertanya-tanya melalui orang Kelantan, perjalanan akan mengambil masa 12+ jam.(Dalam hati, adehhhh...Patah pinggang juga aku dibuatnya nih ). Nasib baik saya mengambil jenis katil @ tempat tidur. So, bolehlah baring-baring banding duduk sahaja. Huhuhu.... 

Mula-mula kereta api bergerak, saya mula pening-penig pula. Risau jgk memandangkan masa perjalan yang agak panjang. Kalau mabuk muntah, parah aku dibuatnya...Lastly saya terlelap jugak ( tidur-tidur ayam je pun ). Setiap kali tersedar, asyik tengok jam je kerjanya. Maklumlah, tak sabar nak sampai. Hehehe... 

Kira-kira jam 10.00 pagi destasi kami pun tiba jua. Alhamdulillah...Kami dijemput oleh dua orang rakan yang memang sedia menanti kami di sana...(dah lega bila nampak muka diorang dah ada di Stesen KTM Wakaf Bharu waktu itu ) 






Tiada ulasan:

Catat Ulasan